30 november 2007

På med handskarna

Cup denna helgen åsså! Tomtecupen heter denna och spelas på konstgräs inomhus nere i Malmö. Det var egentligen inte meningen att jag skulle spela, lite på grund av att jag spelade förra helgen. Men vårt damlag har lyckats med något som är ganska unikt faktiskt. Vi har fyra målvakter men ingen av dessa kan spela imorgon. Iaf en av dom har en väldigt bra anledning, hon är nämligen skadad o har blivit opererad o hela köret. Men hur stor är chansen för att ingen av dom kan? Det är ganska bra jobbat må jag säga.

Så det är alltså där jag ska spela, vakta buren. Hur det ska gå har jag ingen aning om, men bra hoppas jag. Sist jag stod i mål var förra året innan sommaren tror jag, så det var ett tag sedan. Så jag får ta o plocka fram mina handskar o damma av dom lite. Men men, det går som det går. O går det inte som jag vill ska jag hålla händer o fötter i styr... Jag lovar. Nästan iaf ;)

Inga kommentarer: