04 december 2007

Guld för en bragd

Då var det klart och avgjort! En person har blivit prisad för sina insatser under det gångna året. Men jag kan tyvärr inte säga att jag fullständigt håller med. För er som inte fattar vad jag pratar om så e det bragdguldet och vem som fick detta. Anja Pärson i all ära men jag tycker det finns personer som gjort ett bättre år än vad hon gjort. Visst att hon gjorde ett grymt mästerskap, men det e typ det enda i mina ögon. Hon gjorde exempelvis inte lika bra ifrån sig i världscupen som hon gjort föregående år. Men en bragd e väl vad det e. Personen ska ha gjort något bra under ett tillfälle under året kanske, inte vet jag.

Det enda jag vet e att jag hade blivit gladare om någon av Susanna Kallur, Carolina Klüft eller Johan Wissman fått det. De har presterat på topp under långa perioder under året och jag anser de vara mer värda att få bragdguldet än Anja. Men det e ju bara min åsikt. Så e det, alla kan inte tänka likadant. Fy vad världen hade varit tråkig då...

Inga kommentarer: