26 november 2007

Isande vindar

Idag har det varit ett riktigt ruskigt väder. Vindarna har ryckt tag i trädgrenarna som inte har kunnat stå emot den kraft som angrep dem. Inte nog med detta så har vindarna varit isande kalla och ibland även fört med sig regn eller snö. Jag har inte varit ute många minuter idag eftersom jag suttit inne och varit en flitig student i stället. Men det fåtalet minuter jag ändå varit ute har varit näst intill en plåga för min stackars kropp. Kinderna har blivit röda av kölden och blåsten, mina ögon har blivit tårfyllda och mina fingrar har förvandlats till stela isbitar. Kylan lyckades borra sig in i min kropp och själ och stannade kvar där ett bra tag efter det att jag åter kommit inomhus igen. Genom att höra de isande vindarna utanför mitt fönster kommer kylan tillbaka till mig och jag drar täcket tajtare om mig, som för att ta vara på varje liten uns av värme.

Inga kommentarer: