16 november 2007

New haircut

Jag satte mig ner på stolen som en person och reste mig upp som en annan. Som ni förstår på överskriften har jag klippt mig. Och det blev ingen vanlig uppklippt-avrundad klippning utan en helt ny och kortare version. Det känns skönt med lite förändring men också lite konstigt. Allt hår e borta typ, inget finns kvar och speciellt inte i nacken. Det ska bli spännande att se blickarna och höra vad folk har att säga om mitt nya utseende... ;)

Annars har dagen gått ut på att passa barn kan man säga. Jag har jobbat på fritidset som vanligt och alltså inte behövt vara i skolan och lyssna på föreläsningar. Skönt!! Barn e riktigt härliga måste jag säga. De har inte riktigt kommit till den ålder där allting i världen måste ske på ett visst sätt och att man där också måste bete sig på ett visst sätt. Det känns skönt att komma dit eftersom de är ärliga och säger vad de tycker och tänker samt vågar visa tillgivenhet på ett helt annat sätt än vad vi vuxna gör. En kram eller en hand som smyger sig in i min e värmande och gör att jag känner mig välkommen när jag kommer dit. Men samtidigt som de kan vara hur gulliga som helst kan de även vara hur jobbiga som helst. Men räknar man samman allt väger de positiva ändå över... Barn förgyller vår tillvaro så ta hand om dom!

Inga kommentarer: