12 november 2007

Vad e allt det vita för något?

Jag vaknar och slår en liten titt ut genom mitt fönster och marken utanför e helt vit och täckt med något som nästan ser ut som bomull. Vad kan detta vara egentligen? Är det bomull som ligger där eller e det någon sorts plast? Nej, så klart inte... Det e ju frost! Kan vi säga att vintern e här nu ? Eller e det bara en sådan vanlig köldknäpp som kommer men försvinner sen igen? Hur som helst e det kallt om näsan när jag går utanför dörren samtidigt som det är frisk luft som kommer ner i mina lungor när jag andas. Det känns renande att komma ut i den frostiga luften och jag blir med en gång piggare.

Nackdelen med vinterperioden är att den e så mörk. Det e mörkt när jag vaknar och det e mörkt nästan innan jag kommer hem från jobb eller skola. Det e inte alls kul eftersom jag blir mycket tröttare än vad jag egentligen e. När klockan e åtta eller halv nio känns det som om den e tio eller elva och att det i så fall e dags att gå och lägga sig. Men det stämmer ju inte.

En väldigt stor positiv sak med vintermånaderna är däremot all inomhusfotboll. Att få umgås med vännerna på plan och svettas lite, det e underbart. Som grädde på moset kommer sen alla cuper vi också ska vara med i. Förhoppningsvis kan vi även vinna någon i år.... :)

Ytterligare en fördel e att jag utan att skämmas kan krypa upp i soffan o dra täcket över mig för att kolla på film. Hur mysigt e det inte att ligga där med några levande ljus tända och bara njuta av sin tillvaro? Detta e något väldigt enkelt som ger en så stort välbehag. Det e ganska ofta underskattat men det gäller att ta vara på dessa tillfällen. Ta vara på vinterns stora mysfaktor.

Inga kommentarer: