15 februari 2008

Tillbaka till förr

Då var det fredag igen! Det är inte klokt hur veckorna bara flyger iväg och jag kan inte annat än att bli lite skrämd. Ofta vill jag bara stanna upp, stoppa tiden och tänka över vad som händer. Det har jag inte riktigt tid till som det är nu eftersom jag alltid har något att göra eller tänka på.

Vad hinner jag då med på en vecka egentligen? Vanligtvis är det skola, plugg, fotboll, sömn och lite mat som gäller. Det är kanske mycket för många men det är flera saker till som jag vill ta del av och göra under en vecka. Men denna vecka har skojjigt och ovanligt nog medfört sig ett litet ljus i det vanliga mörker som råder. Jag träffade nämligen två gamla klasskamrater från högstadiet i tisdags. Vi har inte träffats på flera år, visst har vi sprungit på varandra men någon av oss har alltid varit på språng åt ett annat håll. Så det har inte blivit att vi suttit ner och pratat med varandra om vad som händer i våra liv just nu. Jag tog alltså tillfället i akt på en träningsfri dag att reflektera lite över tiden som då var, hur bra vi egentligen hade det.

Det var en hel del minnen och skratt som delades mellan oss vilket gör att jag längtar tillbaka en aning till vad vi hade då. Det lättsamma och roliga vi delade, utan samma allvar som råder nu på högskolan. Vi diskuterade även vad folket från klassen sysslar med nu. Vissa har väldigt märkligt och skrattretande bytt namn till något som man absolut inte hade kunnat lista ut! Stort frågetecken med utropstecken på det alltså... Vissa pluggar, vissa jobbar och vissa glider bara runt som vilken glassare som helst. Det var skönt att få en liten påminnare och stanna upp för en liten tankeställare. Jag värdesätter detta högt och är glad att vi äntligen tog tag i det och träffades. Nu är det en fredags- eller lördagskväll nästa gång som gäller för att fördjupa våra samtal över en liten bit mat och kasnke lite god dricka.

Lite om framtiden nu då. Imorgon är det en heldag med Råå IF´s damlag som står på schemat. Hela dagen kommer vara planerad för olika aktiviteter. Samling, taktiksnack, laggenomgång, internmatch, matlagning, intag av mat, lite lekar kanske och mycket mycket mer. Jag ser fram emot vad som kommer hända imorgon och hoppas på en helt fantastisk dag med många skratt och gott sällskap. Men det kommer det alldeles säkert bli, det är ju Råå´s damlag vi pratar om...

Inga kommentarer: