11 februari 2008

Alla är inte som de verkar

Under vissa perioder finns det så mycket man har i huvudet men man vet inte hur man ska få ut allt. Just nu är det en börjar till en sådan period hos mig. Jag har två krönikor till Råå´s hemida på gång. Jag har tankarna och allt som behövs för att skriva, men jag kommer inte igång. Antingen har jag för många tankar i huvudet som rör till det eller så har jag helt enkelt inte rätt feeling.

Hur som helst handlar en av dom om inspiration och på det sätt vissa personer, speciellt en, har lyst upp min tillvaro och verkligen imponerat på mig den senaste tiden. De har bevisat att bilden av en människa går att ändra!

Den bild man får av en person första gången man träffar den sitter allt som oftast kvar. Jag trodde innan att det inte fanns någon eller något som kunde få en att ändra sin uppfattning, utan att den första bilden för alltid skulle sitta kvar. Men under de senaste veckorna har jag fått vara så snäll och ändra mig eftersom jag har upplevt motsatsen. Bilden går att ändra, hur svårt det än verkar!

Att både se och höra förändringen hos denna person får mig att vid vissa tillfällen tappa hakan av en märklig blandning av förvåning, glädje, förundran och inspiration. Personen chockar mig titt som tätt med den kunskap och klokhet den besitter och jag blir lika glad varje gång det händer. Jag frågar mig själv varför vi inte fått se dessa sidor förut?! Varför har vi inte fått se den vilja, kämpaglöd och glädje du har nu? Det ska bli spännande att se vad som kommer hända under årets resterande månader. Kanske är det framgång och massiva stordåd på gång?

Denna person är en helt annan människa för mig just nu, men en positiv sådan. Jag hade innan svårt att tro att en förändring till detta skulle vara möjlig. Men jag är glad över att jag hade fel, jag är glad över att denna person bevisade för mig att alla inte alltid är som de verkar.

Inga kommentarer: