13 mars 2008

Ännu en vecka till ända

Veckan har gått och snart är allting som vanligt igen. Lugnet är över. Tjatet och fjantet är tillbaka igen. Men veckan som gått har varit oerhört lugn och harmonisk. Jag har kunnat ägna mig åt mig själv utan att behöva visa hänsyn till någon. Nästan i alla fall. Men egentligen ska jag inte behöva visa hänsyn vanligtvis heller, inte mot dom. För dom visar ingen, eller lite hänsyn till mig. Så varför ska jag smyga på tå när inte dom gör det? Dom kanske hade förstått vad dom sysslar med och vad det gör mot omgivningen om jag hade ändrat mitt sätt att vara och agera mot dom?

Hur som helst har ovanvåningen varit min under dygnets flesta timmar, jag har kunnat sova ordentligt och vara mig själv. Jag har sluppit allt det barnsliga, högljudda och fjantiga, vilket har varit så otroligt skönt så ni förstår inte. Men nu är det som sagt över, allt det tråkiga är tillbaka igen. Även om jag har några dagar ledigt från skolan nu innan nästa jobbiga caseuppgift börjar är det ändå inte samma sak som veckan som gått. Allt runt omkring mig kommer att förändras till något som inte alls är lika roligt och lugnande. Det som gäller nu är att plocka fram orken och kämpatakterna igen för att palla ta sig igenom veckorna.

Men något positivt som jag har att se fram emot är dock träningslägret med laget i Tysklan över påsken. Att få komma iväg ifrån det vardagliga livet och gråa Helsingborg för att i stället ägna sig åt något av det jag gillar mest här i livet. Nämligen fotboll! Nedräkningen till avfärd har börjat och tidigt imorgon bitti (kl. 05.20) är det precis en vecka tills äventyret börjar. Ett äventyr utöver det vanliga kanske, vem vet?

PS. Varför gå in på en blogg, läsa vad det står för att sedan skriva en kommentar om att den är patetisk? Om den nu är det sluta läs när ni upptäcker det och leta i stället upp något annat här i livet. Ni, vilka ni nu är, behöver tydligen inte oss och vi "bloggare" behöver verkligen inte er! DS.

Inga kommentarer: