02 mars 2008

En skadskjuten fågel

Usch, då var det måndag om någon enstaka timme igen. En hel vecka framför sig med en massa jobb och stress. Det är inte många dagar vi får lov att ta det lugnt och vila ut. Det är bara att sätta sig upp igen så snart man lagt sig ned. Ofta, nästan alltid önskar jag att helgen var minst en dag till om inte två. Vi, eller jag, behöver den lilla vila som erbjuds för att kunna fungera som en hel människa. Får jag inte det blir jag ungefär som en skadskjuten fågel som slår med vingarna allt vad den kan för att lyckas hålla sig kvar i luften. Tillslut orkar den inte längre, slutar flaxa med sina små vingar, faller hårt mot marken och slår sig sönder och samman.

Många gånger är det helgerna som gör att jag lyckas orka hålla mig i rörelse utan att slippa kraschlanda platt på marken framför någons fötter. Helgerna är något jag tacksamt tar emot, det finns nog inte många här i världen som tycker annorlunda än mig när det gäller detta...

Helgen som nu har försvunnit i ett ögonblick har varit helt okej. Har i och för sig varit krasslig och så men har ändå fått chansen att vila ut en aning. Sov som jag inte gjort på länge natten till lördag, 11 timmar sammanlagt. Det var så otroligt skönt och välbehövligt för min stackars kropp och själ så ni anar inte.

Har också hunnit med en och en halv fotbollsmatch live och en på tv de senast dygnen, alla tre med mindre bra resultat. Har även mäktat med att titta på min första innebandymatch någonsin. Sandy och FCH var i farten och spelade om en kvalplats. Det blev vinst med 5-2 och en säkrad kvalplats i och med det. Det var väldigt spännande och som en trevlig förändring mot all den vanliga fotbollen jag konsumerar titt som tätt. Ska försöka ta mig dit och kolla när hon spelar kvalet också för att hoppas på ett lika framgångsrikt resultat den gången. Jag håller tummarna för att det ska gå bra i alla fall.

Imorgon är det skola som gäller igen, vad annars. Göra klart det sjätte fallet för att sedan ta sig hem och börja plugga inför det sjunde. Det är alltid något att göra när det gäller skolan men jag får hoppas att allt slit sen ska börja betala sig när jag kommer ut i arbetslivet. Jag hade inte tackat nej till att få en rejäl lön varje månad, i stället för de ynka 2500 kronorna jag får nu.

Inga kommentarer: