26 december 2007

Julfirandet överstökat

Har nu vaknat upp igen efter en mer eller mindre tung julhelg. Det har varit många skratt och paket, mycket umgänge och mat. Precis som det brukar vara på julen. Men för min del blev det inte riktigt som jag förväntat mig. Var totalt slut redan innan allt firande drog igång. Vaknade nämligen med halsont och lite snuva i lördags och detta förvärrades ju längre dagen led. Så trots att vi hade vårt traditionsenliga friande på lille-julafton så blev det en hyfsat tidig kväll i säng för mig.

Ännu värre var det sedan på julafton. Ännu mer halsont och mer snuvig. Våra gäster kom vid 12-tiden och sen var allt igång typ. Middag, Kalle Anka på tv:n, julklappsutdelning och öppning och sen mat igen. Men under tiden hade febern kommit och jag blev tröttare och tröttare ju mer klockan blev. Inte hjälpte det att jag fick köra in min bror till stan sen på kvällen heller.. Men men, det är bara jul en gång om året!

Jag sitter nu här framför datorn och har vaknat till liv igen.. Förkylningen är kvar men febern är nog borta. Hoppas det iaf. Men allt som allt blev det ändå en helt godkänd jul..

God fortsättning allihopa!

Inga kommentarer: