16 december 2007

Vissa är lite bättre än alla andra

Turnering denna helgen också, den sista innan juluppehållet. Det handlade om Helsingborgs Mästerskapen denna gång och åter igen var det Stattena som tog hem hela saken. De ska vara bäst i stan och det är också nu bevisat. 5-1 mot Harlyckan i finalen och 6-0 mot oss i semifinalen säger sitt. Dom är en eller flera klasser bättre än vi andra i Helsingborg.

För att i stället tala om något annat.. Det har verkligen varit kallt om näsan idag. När jag kom utanför dörren imorse var det näst intill en chock jag upplevde. Min stackars lilla bil hade totalt frusna rutor. Min annars vita bil var nu helvit; vit lack och vita rutor. så det var till att skrapa dessa för att överhuvudtaget kunna se vägen framför. Positivt med detta kalla och friska väder är att julkänslan började infinna sig i. Nu saknas bara lite snö på detta. Men det kan vänta till den 22:e tycker jag så vi kan ha ett vitt och vackert landskap till julafton. Snö på julen hör till så det tycker jag inte att vädergudarna ska ta bort.

Nu börjar tröttheten och huvudvärken göra sig allt för påmind. Det lär nog bli en smårolig eller småmysig film sen. För att få lite vila innan det är skolan och projektarbete i veckan som gäller..

Inga kommentarer: