22 februari 2009

Mörka och ljusa tider

Det framkom något otroligt under dagen och jag försöker fortfarande att plocka upp min haka efter den förvåning det skapade inom mig. Vår familj är hotad och det jag inte riktigt förstår är att inte alla ser vad som pågår och hur det har blivit så här. Jag blev chockad när jag hörde det och satt och stirrade dumt framför mig med en vidöppen mun utan att förstå något. Makalöst, sanslöst, välj själv vilket ord som passar dig. Det känns precis som om vi står inför lite av ett hopplöst fall där inget kommer att hjälpa. Luften har gått ur oss och vi flyger ohämmat omkring uppe i luften med ovissheten tungt hängande på våra axlar.

Det sägs att det sista som överger en, är hoppet. Hoppet om framgång, om kärlek, om vänskap, om glädje och lycka. Allt beror på vilken situation man befinner sig i och vad man vill med sitt liv.


2007 var ett fantastiskt år och jag tänker ofta tillbaka på det som var då. Hur bra det gick, hur roligt vi hade, hur många skratt vi delade med varandra, hur bra alla fungerade tillsammans, hur bra alla kompletterade varandra och gav allt för den lilla familj vi tillsammans hade bildat. I mina ögon ska det mycket till för att vi än en gång ska få uppleva samma känsla som vi alla då bar med oss. Värmen, kärleken, vänskapen och känslan av att vara ett med varandra lyste upp den jord vi vandrade på och de saker vi rörde vid.

Jag vet inom mig att jag kanske aldrig får uppleva denna trygga och upplyftande känsla en gång till. Jag vet också att detta är en otroligt mörk och negativ inställning till framtiden, men det kan inte hjälpas. Det är tyvärr så jag känner i dagsläget och jag vill inget annat än att denna känsla ska förändras och bli ljusare. Trots en dyster inställning finns det ändå vid vissa tillfällen en glimt av ljushet inom mig och ibland lyser min strävan och förhoppning igenom, att jag ändå ska få en chans att få ta del av samma underbara känsla en gång till i mitt liv.


Jag ber er alla att leta djupt efter varje uns av glädje och vilja att skapa harmoni tillsammans, eftersom vi tillsammans är mycket starkare än var och en för sig. Vi har mycket att jobba på, det vet jag, men det blir lättare om vi alla går in med samma inställning. Inställningen om att skapa framgång, kärlek, vänskap, glädje och lycka tillsammans. Precis som en familj.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra tankar, bra funderingar. Dock en skrämmande sanning....