26 november 2008

Stjärnor i kylan

Kylan låg tungt runt omkring oss medan vi försökte få igång våra stela och frusna kroppar. Mössor, vantar, underställ och tjocka kläder gjorde sitt för att få det varma blodet att rusa snabbare inom oss. Ångan från våra munnar och kroppar bevittnade om hur kallt det verkligen var och låg som en dimma runt varje person som tagit sig dig. Ett nytt samarbete tog fart, historia skrevs och vi var ungefär 20 personer som fanns på plats för att vara en del i detta. Humöret var på topp samtidigt som glädjen över att få sparka på en boll i det fria och glädjen till att träffa varandra igen lyste upp vår omgivning. Vi brann minst lika starkt som stjärnorna på himlen ovanför oss. De bevakade och höll koll på oss så att vi inte gjorde denna kväll till något annat än bra.

Trots den positiva känslan som skapades igår fattades några nyckelpersoner som varit med några år nu. Två tränare som gjort ett helt fantastiskt jobb med oss och som jag vet alltid sätter laget längst fram. De vill inget annat än att det ska gå bra för oss och jag önskar er all lycka framöver. En spelare som jag med ett tungt hjärta känner en otrolig sympati för. Jag saknar dig redan och önskar att du hade kunnat komma tillbaka. Även dig önskar jag all lycka och hoppas att allting löser sig till det bättre.


Det var en bra kväll igår och den bevittnade om att det samarbete som tog sina första stapplande steg igår bådar gott inför framtiden. En förändring innehållande nytänkande och nyskapande i kombination med stommen från i år kan nog bli en bra sammansättning.

Inga kommentarer: