25 november 2008

En ny relation skapas

Ikväll är det dags, en ny relation kommer att skapas inom mitt älskade lag samtidigt som vi bildar oss en uppfattning om varandra. Vi är inte helt nya för varandra utan vi har setts vid ett antal tillfällen och korta samtal har förts. Men det är ikväll vår kompetens, vilja och arbetsinsats ska föras samman och bilda något nytt och spännande. Det är ikväll vi skapar den grund vi har att stå på inför nästa år.

Tankarna är många och förväntningarna är säkert minst lika många. Kommer det att fungera? Kommer det bli bättre eller sämre än idag? Kommer vi att bli mer samspelta eller kommer vi bli mer individualiserade? Kommer glädjen finnas kvar eller kommer den att kvävas av den nya omgivningen? Kommer vi att sträva mot ett enhetligt mål eller kommer vi vara som ett antal ekrar i ett hjul där alla vill åt varsitt håll?

Jag är både spänd och förväntansfull inför nästa år men också oroligheten ligger och tär i mitt bakhuvud. De fyra år jag nu varit i mitt älskade lag har varit helt fantaskiska, med en topp under 2007. Jag hoppas och vill gärna tro att allting kommer att bli till det bättre men är samtidigt orolig för att den dystra trend som tog fart under den sena vintern och hela våren detta år kommer att komma tillbaka med än större kraft än vad den hade då.

Så mitt hopp står till att en grupp tillsammans ska kunna ta sig i kragen för att samarbeta och sträva mot samma mål i vacker harmoni, precis som den harmoni vi fick ta del av under den fantastiska året 2007.

Inga kommentarer: