14 november 2008

HM

Imorgon drar innecuperna för min del igång. Tillbaka till de smått klaustrofobiska platserna som luktar ingrodd svett blandat med fotbollens ljuva atmosfär. Till skillnad från utomhussäsongen är det nu vinna eller försvinna som gäller. Även om så var fallet även utomhus är det en mer direkt version av det inomhus. Ett tappert och förhoppningsvis laddat gäng är i skrivande stund på väg mot Svalöv för att försvara de ljusblå färgerna. Och jag hoppas att de gör det med bravur och lyckas knipa någon av de ädlare placeringarna. Mina två stackars tummar är helt vita så hårt jag håller dem.

Klockan 9.00 imorgon ska alla ljusblå spelare vara på plats i den lite nyare och fräscha GA-hallen för en femmatchers lång batalj mot övriga Helsingborgslag. Vi rivstartar direkt mot de nyss blivna allsvenska spelarna från Stattena för att därefter jobba vidare mot HDFF, Eskilsminne, Harlyckan och Hittarp.

I år är det ännu roligare än förut eftersom samtliga lag nu spelar i en och samma grupp och inte två som det varit innan. Mer spänning, större chanser att reparera misstag och mer valuta för pengarna helt enkelt. Dock kan bara två gå vidare till det kommande finalspelet och vilka två det blir får vi vänta tills imorgon för att få reda på. Men det som inspirerar mig, och säkert alla andra som ska spela imorgon, just nu och ända fram tills avsparken i första matchen kl 10.00 imorgon är att samtliga sex lag kan gå vidare och samtliga sex lag kan teoretiskt sett bli Helsingborgsmästare 2008 i inomhusfotboll.

Inga kommentarer: