20 januari 2008

Söndag

Söndagar brukar ofta vara synonymt med vila och att ha det mysigt. Så brukar mina söndagar se ut i alla fall, så även idag. Även om jag tar det lugnt och inte har ansträngt mig ett dugg idag känner jag mig inte riktigt så avslappnad som jag brukar. Jag vaknade imorse med en trött och sliten kropp. Likaså mitt huvud var trött. Futsalspelet igår tog mer än vad man egentligen ville. Trots förlusterna vi åkte på var det en kul upplevelse vi fick.

Hur som helst är min hjärna lite överallt idag. Ibland är det skolan som tar upp min tankeverksamhet, ibland fotbollen och ibland min stackars farmor som råkat ut för ännu en stroke. Jag vet inte riktigt hur många hon fått innan, men det är inte en eller två bara. Tankarna som antagligen flyger genom mitt huvud mest är; Om hon försvinner har jag inte någon av mina mor- eller farföräldrar kvar. Ingen mer än mina föräldrar kvar som varit med hela vägen så att säga. Vad om...? Vad händer om...?

Helt plötsligt dyker skolan upp i mitt huvud. Jag vill egentligen inte börja den nya kursen, den som börjar imorgon. Muntlig tenta varje vecka låter inte så frestande direkt. Inte heller två tjocka böcker på engelska man måste läsa. Jag som redan är trött kommer bli ännu tröttare och kinkigare än vad jag redan är. Kan man inte bara strunta i allt och göra det man egentligen vill?

Sedan dyker fotbollen upp i mitt huvud. Kanske det enda positiva just nu?! Trots förslusterna igår visade vi att vi kan spela fotboll om vi vill och vi var värda minst en poäng mot Falkenberg. Nu ska det bli skönt att ägna sig helt åt utesäsongen och bygga upp såväl styrka, kondition och teknik som spelförståelse. Nu kör vi så det ryker tjejer och gör allt vi kan för att ta oss dit vi vill!

Inga kommentarer: