22 januari 2008

Höjdpunkten just nu är fotboll

Idag har det varit en sådan dag där jag egentligen bara vill strunta i allting och börja om i ett annat liv. Ville inte gå upp ur sängen imorse och jag är så grymt trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Skolan innebär bara en massa stress och mer jobb än vanligt. Det är vid dessa tillfällen jag önskar mest av allt att jag redan var klar med utbildningen och jobbade med precis det jag vill. Tänk att veta att kl. 8 imorgon börjar jag jobba och jag slutar sedan vid kl. 16 eller något. Och tänk vad skönt att inte ha en massa litteratur hängande över sig som jag måste läsa. Fy vad underbart det låter. Men så är det ju inte tyvärr.

Det enda som känns riktigt bra just nu är fotbollen. Gnistan finns där och det går hyfsat bra för mig. Jag känner att jag utvecklas varje träning vi gör, i alla fall lite. Det känns inte som att jag står och stampar på samma ställe längre utan att varje tillfälle för fotboll ger mig något nytt, något som jag har nytta av. Vi tränade igår och även om jag hade ganska så där blytunga ben sedan helgens utmaningar, är jag mer än nöjd med vad jag presterade. Det var längesedan jag var så nöjd med en träning som vad jag var igår. En härlig känsla faktiskt och något som jag hoppas att jag ska få uppleva många gånger framöver.

Det är ingen träning ikväll så det är vila för min stackars kropp som gäller. Det ska bli både positivt och negativt. Skönt att få kunna vara hemma och bara ta det lugnt men det kommer bli tråkigt för då vet jag att jag egentligen måste plugga. När jag är iväg och tränar kan jag släppa det under tiden jag är iväg och i stället tänka på annat. Annat som inte har någonting med skolan att göra. Så vad är då min plan för ikväll? Det är ganska lätt att sätta upp en teoretisk plan men det svåra är att sedan hålla sig till denna och beta av listan med ”att göra-saker”. Först och främst är det plugg som gäller, läsa om smått oinspirerande strategi. Sedan när jag inte pallar med det längre blir det väl en film i soffan. Men om det nu blir så i verkligheten eller inte det återstår att se.

Inga kommentarer: