05 oktober 2008

Budskap från det undermedvetna?

Är det verkligen så att drömmar är budskap från det undermedvetna? Jag börjar undra och nästan tro på det efter det senaste dygnets händelser.

Jag gick och lade mig i lagom tid igår kväll utan att tänka så mycket på framtiden. Förutom att jag skulle spela kvalmatch idag. Jag somnade och vaknade någon timme senare med ett fundersamt uttryck i mitt ansikte. Drömmen jag haft var nog det som försatte mig i vaket tillstånd igen eftersom det var en ganska hemsk dröm. Jag drömde att jag skulle trilla "fel" på matchen idag och att jag skulle bryta ena handleden så att benpipor skulle sticka ut ur huden o allt.

Matchen spelades och vi ledde med 3-0 när det var tre minuter kvar. Jag gick in hundra procent i en närkamp för att få bort bollen ur vårt straffområde men problemet var att det var någon ur motståndarlaget som tänkte tvärtom, in med den i mål alltså. Hur som helst small det till och jag ligger med smärta i min högerfot.

Var min dröm ett tecken på att jag skulle bli skadad idag eller var det bara en slump? Jag tror på det första faktiskt, hur räligt och märkligt det än låter.

Inga kommentarer: