09 maj 2008

"Allt under 12-0 är ett fiasko"

Dessa ord läste jag precis i lagets gästbok på hemsidan. Det var en person som kallar sig "supporter" som ställer detta mer eller mindre roliga krav på oss inför hemmamatchen på Råå IP imorgon. Visst kan jag till viss del hålla med om detta, men inte fullständigt. Teoretiskt sett ska vi vinna matchen mot Häljarp imorgon ganska enkelt men att därtill påstå att vi ska göra minst 12 mål och inte släppa in nåt är lite till att ta i anser jag.

Förra helgen kom en smällkaramell som hette duga vill jag säga. Häljarp åkte rejält på torsk mot Eskilsminne uppe på Harlyckan. Jag tog mig dit för att kolla på matchen men lämnade i halvlek eftersom ställningen då redan var 7-0 till Eskil. Det var mer eller mindre lekstuga där uppe och allt som oftast spel mot ett mål (inte Eskils då alltså). Det är alltid kul att se många mål men det blev snäppet för bra för mig. Slutresultatet blev tillslut hela makalösa 16-1 till Eskil.

Så...vårt motstånd imorgon är långt ifrån det bästa i serien och vinst är det enda som accepteras. Vinner vi inte är det verkligen ett stort fiasko vi lyckats med och då får vi börja fundera. Men...i mina ögon är det inget fiasko om vi inte vinner med 12-0 eller mer (beroende på hur matchen ser ut).

Inga kommentarer: