31 mars 2009

Tar det aldrig slut?

Vilken dag det har varit! Verkligen en heldag där jag har åkt fram och tillbaka hela tiden och endast varit på de olika platserna under en kort tid. Känns kanske lite onödigt men det var ett måste. Huvudet är därför trött och humöret är i botten nu när jag sitter här framför datorn och försöker skriva.


Jag upplevde idag en morgon där jag nästan lyckas komma för sent till skolan, även om det inte hade spelat någon större roll eftersom vi skriver grupparbete. En kär fader som lägger över alla sysslor han kan komma på, på någon annan. Denna underbara morgon, på mig.


En hobby där läget inte är fullständigt under kontroll och samtalen om det är väldigt många, vilket gör att humöret körs ännu längre ner i botten än vad det redan är.


Påfrestande besked och samtal i skolan, men inte kan man göra något annat än att hitta nya spår och klura ut vilken annan väg vi ska välja att vandra. Det är bara att fortsätta och absolut inte ge upp.


En arbetsplats där jag kastas in i ”het luften” så fort jag kommer dit.


Till sjukgymnasten där jag får sitta på motionscykeln i 40 minuter i stället för att trötta ut mina muskler. Detta på grund av söndagens förvirrade 45 minuter.


Jag kan inte mer än hålla med min sjukgymnast när hon frågar; ”tar det aldrig slut?”

Inga kommentarer: