09 mars 2009

Helande toner

Jag sitter i soffan och väntar på att klockan ska visa att det är dags att krypa ned i sängen och blunda hårt för att låta sömnen svepa med mig in i en djup dvala och i ett tryggt lugn. Musiken bubblar taktfast och rogivande ut ur datorns små högtalare. Tonerna svävar ut ur högtalarna och in genom mina öron, in i mitt huvud och når till slut mitt bultande hjärta.

Tankarna i mitt huvud virvlar runt som en virvelvind. Funderingar kring huruvida jag klarade tentan jag gjorde idag, funderingar och oro kring mitt skadade knä, funderingar kring mötet vi hade ikväll, funderingar kring framtiden och funderingar kring nuet som jag lever i idag.

Musiken lugnar mitt upprörda sinne och värmer mitt senvinterkalla hjärta. Det behövs i tider som dessa när mycket runtomkring är vänt upp och ned samtidigt som jag kämpar för att inte tappa humöret och strunta i allt.

Nya toner bildar nya låtar från, för mig, nya artister som värmer min själ och gör att jag kan slappna av och släppa ned mina spända axlar en aning. Helandet börjar i och med att tonerna når mina öron men avbryts lika snabbt då de upphör.


Dagens musiktips:
Secondhand Serenade
Angels and Airwaves

Inga kommentarer: