27 mars 2009

Fredagsfunderingar

Det är fredagseftermiddag och jag sitter i min egen lilla värld framför datorn. Vilka tankar jag egentligen klurar på vet jag inte, eftersom de är så många och de stannar inte riktigt kvar vid ett och samma ämne under en längre tid. Magisteruppsats, kommande fotbollssäsongen som startar om några veckor, skador, väder och vind far genom mitt huvud och skapar en gnagande fundersamhet inom mig.

För någon dag sedan kunde jag bocka av ännu en kurs från min utbildning så nu är det bara ett steg kvar innan jag är ute i arbetslivet på riktigt, om man nu kan säga så. Det som finns kvar att klara av är Magisteruppsatsen och sedan har jag en magister i service management plus en civilekonom examen. Låter det inte vackert? Hur fantastiskt, skönt och roligt det än ska bli att ta min examen finns det ändå en gnutta oro inom mig och jag kan inte riktigt sluta fundera över vad som händer efter det?

Den kommande fotbollssäsongen är snart här och varken min fysiska eller psykiska hälsa är bra. Konditionen och tempot är i botten, viljan och motivationen är inte heller vad den har varit tyvärr. Men stark är jag i alla fall, eller hur är det nu Sara? Skador och åter skador stör mig och har stört mig under flertalet veckor sedan förra hösten. När jag äntligen trodde att jag var friskförklarad kom det tillbaka igen och återigen är det sjukgymnastik som gäller. Oerhört frustrerande att varken få eller kunna göra vad man själv vill.

En positiv nämnare i denna uträkning är dock det helt fantastiska väder som lyser upp vår tillvaro under vissa perioder av dagarna. Att få se solen och känna värmen från dess strålar är underbart och man längtar efter mer, efter ännu varmare tider och den som väntar på något gott heter det ju. Och det gör jag verkligen, inom många olika områden.

Inga kommentarer: