18 mars 2009

Onsdag innan avfärd

Det är onsdag eftermiddag och jag sitter i soffan och tittar ut på det fina väder som finns där ute. Solen, dess värmande strålar och världen som vaknar till liv är fullständigt underbart att betrakta och ett leende sprider sig i mitt ansikte när jag tänker på de ljusa tider som nu (kanske) är här.

Det vackra vårvädret kunde inte komma mer lägligt än nu eftersom Råå IF:s fantastiska damlag imorgon sätter sig i ett antal minibussar för att sedan fara iväg till Göteborg på träningsläger. Hoppas nu bara att vi får ett lika bra väder där uppe som vi haft här i Helsingborg igår och idag.

Glädjen inom mig är för en gångs skull ganska stor och en del positiva förväntningar finns även inom mig inför den framtid jag står inför. Jag ser fram emot en glad och givande helg med de personer som är min andra familj, är glad över att den sista företagsbedömningen är ”typ” klar. Jag är också glad över att vi hittat en bra och rolig idé till vår magisteruppsats, så nu är det bara att köra på.

Så, efter några steg tillbaka, är idag en bra dag för mig. Skönt att för en gångs skull få uppleva det.

Inga kommentarer: