31 oktober 2007

Dikt nummer två

Här kommer ytterligare en dikt skriven av mig själv. Håll till godo!

En känsla av höst
Mörkret sänker sig över världen.
Jag står ensam och blickar upp mot himlen.
Stjärnorna lyser klart i natt.
Det känns som om de vänligt blinkar mot mig.
Är det inbillning eller verklighet?

Jag blundar och tar ett djupt andetag.
Luften rensar hela mig på sin väg genom min kropp.
Till slut fylls mina lungor av den kyliga luften.
Mina ögon öppnas igen och jag andas ut.
Ångan samlas i ett moln framför mig och försvinner sakta.

Ljuset från lyktstolparna reflekteras i den blöta asfalten.
På marken framför mig ligger löven fuktiga.
Jag vänder mig om och ser en man med en hund.
De går sakta och taktfast framåt på gatan.
En sista gång tittar jag upp på stjärnorna och försöker nu memorera varenda en av dem.

Inga kommentarer: