21 februari 2010

Det behövs inte så mycket...

Tänk vad lite det är som behövs för att en människa ska bli glad. I en annars så dyster tid fick jag uppleva en liten strimma av hopp och glädje under veckan som gick. Det var så små saker men ändå ett bevis på att något stort är på väg. Två gånger i veckan har blivit tre och framstegen kommer sakta men säkert. Att få röra sig ordentligt för första gången sedan i november var otroligt skönt, sen att det är i vatten spelar absolut ingen roll.

Detta plus ökning av träningen dagen innan var mina personliga höjdpunkter under veckan som gått. Att få köra ren styrketräning med benpress och liknande övningar var helt fantastiskt och jag vandrade omkring med ett stolt leende på mina läppar. Att få springa, om än i vatten, var även det helt makalöst skönt och jag kan inte beskriva hur skön känslan av att äntligen få ta ut sig och bli anfådd var.

Som sagt det behövs inte så mycket för att en människa ska bli glad.

Inga kommentarer: