02 januari 2010

Nytt år

Då var året numera 2010 och som alltid är det lite svårt att skriva det rätt innan man kommit in i det ordentligt. Så ett lite sent "Gott Nytt År" säger jag.

På tisdag är det två veckor sedan jag opererade mig och då ska jag ta bort stygnen. Ska bli spännande att se hur det ser ut under mitt lilla förband som jag har på knät. Jag har varit hos min sjukgymnast en gång och det gick bra, även om knät var extra stelt och extra ömt efteråt. Det som gäller är endast rörlighets- och stabilitetsträning den första månaden, alltså snart två veckor kvar. Efter det är tanken att jag ska kunna köra på med riktigt styrketräning. När jag kan jogga vet jag inte än, men det kommer. Det är skönt att vara igång med rehabiliteringen i alla fall.

Efter vissa uträkningar har jag kommit fram till att det ungefär är 100 dagar kvar tills seriepremiären. Jag hoppas på att jag kan vara tillbaka tills dess. Men vi får se eftersom man aldrig vet vad som händer på vägen...

Inga kommentarer: