18 april 2009

Seriepremiär

Denna helg är en helg med ett stort H inom fotbollsvärlden. Det är en viktig helg och en helg som kommer vara en start för resten av året. För någon timme sedan spelade vårt fantastiska U-lag sin seriepremiär borta mot Teckomatorp. Tyvärr blev det förlust med 2-0 men det finns inget som säger att det kommer påverka utfallet av serien. Det ser vi först i början av oktober.

I morgon är det ännu en stor premiär, a-laget åker söderut för att möta Team Sandby i sin seriestart. Det blir säkerligen en svår match men skam den som går in med huvudet hängande redan från första stund. Jag vill se kämpaglöd och viljan att uträtta något fantastiska lysa redan då vi träffas strax innan 10.30 i morgon förmiddag.

Seriepremiären i morgon kommer att vara väldigt annorlunda för min del eftersom jag kommer att stå brevid och hejja på i stället för att springa runt på planen. Känslorna inför detta är spridda. Fjärilarna kommer säkert att flyga runt lite i magen ändå och den fantastiska känslan av en seriepremiär kommer finnas inom mig. Hos min finns även frustrationen och ledsamheten över att inte få kunna vara med och hjälpa laget till framgångar.

Så i stället för att vara delaktig fullt ut genom att spela, är i morgon min och resten av Råå IF:s supportars stora uppgift att stötta och försöka lyfta upp laget till höga höjder bredvid planen. Och det kommer vi förhoppningsvis att lyckas med.

Inga kommentarer: