15 april 2009

Funderingar, funderingar

Ska jag eller ska jag inte? Kan jag eller kan jag inte? Vill jag eller vill jag inte? Det är de stora frågorna jag går och funderar över just nu och det var ett samtal någon timme innan jag skulle iväg och träna som startade dessa tankar och de har funnits i bakhuvudet hela tiden sedan dess. Jag har försökt att vrida och vända på det men inte blir jag klokare för det. Jag har till och med försökt göra plus och minus listor i mitt huvud. Tyvärr har inte det heller hjälp.


Listan, som jag kommit på hittills, är enligt följande;


+

Delaktighet

Eventuell framgång

Skonsammare

Får vara en del i det jag älskar

Har rutin från förr

Jag känner mig hyfsat säker på det

Lite annorlunda och roligt


-

Inte det som jag egentligen vill göra

Eventuell motgång

Kanske inte lika skonsamt som jag tror

Har inte gjort det på länge

Andra förutsättningar än sist

1 kommentar:

Per sa...

Jag måste säga att jag gillar skarpt din lista ;)