09 april 2009

I väntans tider

Idag fick jag ett blå-aktigt kuvert i min brevlåda. Ett sådant där man först ska vika och riva längs perforeringen på tre av sidorna för att sedan vika upp det och se vad det står. För mig var brevet i brevlådan en positiv sak eftersom jag, efter att ha gjort det som står i brevet, snart kommer få veta vad som är problemet och vad som kommer att göras åt det.

Så nu går jag i väntans tider på att det ska bli den 23 april. Då sätter jag mig i min silvriga bil för att ta mig till Ängelholm. Väl där kommer jag att gå in genom huvudingången och vidare mot ortoped-avdelningen. Där anmäler jag mig och sedan är det ett besök hos både en sjukgymnast och en doktor som kommer att ske.

Vad de kommer att säga och vad de bestämmer sig för vet jag inte nu. Det enda jag vill är att de fixar till mitt knä så fort som möjligt så att jag kan börja ta fotbollen på allvar igen.

Inga kommentarer: