12 november 2009

Opererad

Igår var det så dags, dagen jag väntat på i evigheter känns det som. Var på sjukhuset i Ängelholm strax innan 8.00 och kom in till operation strax efter kl 10.00. Operation i ca 30 minuter fick jag reda på samt att läkaren valde att inte göra det stora ingreppet som jag förväntade mig. Det blev en titthålsoperation i stället för att snitta upp hela knät, vilket medför att jag slipper hoppa på kryckor. Han tog bort vissa saker men lämnade kvar den lösa biten. Jag kan ärligt säga att jag är lite (kanske mer än lite) skeptisk till om det kommer bli bra eller inte. Men hur som helst, gjort är gjort. Nu ska jag vänta i 4-6 veckor för att se om det blir någon förbättring eller inte. Blir det inte det så är det en operation till att vänta.

Ska till Mia imorgon och höra vad hon tycker och tänker om detta. Själv är jag lite besviken över att han inte fixade allt när jag ändå opererades. Men läkarna ska ju veta mest och bäst, så det är bara till att hålla tummarna för att det blir bra.

2 kommentarer:

Pelle sa...

Jag håller tummarna för att det kommer gå tokbra! I min värld är du snart tillbaka kämpandes, slitandes och glad på en fotbollsplan. Hang in there girl!

Emms sa...

Åh, hoppas hoppas hoppas att det blir bra nu. Fy vad tråkigt ändå att dom inte tog bort allt. Men det kanske räcker. Stay positiv Slennung! :)